Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010

AΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΕΡΓΑΛΕΙΑ , ενδιαφέροντα εργαλεία και εξαρτήματα ή λύσεις βολικές

Ξύλινα Πλαίσια Συναρμολογημένα
Ξύλινα Πλαίσια Συναρμολογημένα

1,16 €

Αεριζόμενος Κινητός Πάτος
Αεριζόμενος Κινητός Πάτος

0,00 €

Ορθοστάτες Πλαισίων
Ορθοστάτες Πλαισίων

0,00 €

Πλαστικά Πλαίσια με Διαμορφωμένη σε Εξάγωνα Επιφάνεια
Πλαστικά Πλαίσια με Διαμορφωμένη σε Εξάγωνα Επιφάνεια

0,00 €

Βαλβίδες Διαφυγής
Βαλβίδες Διαφυγής

0,00 €

Πριονοκορδέλα
Πριονοκορδέλα

0,00 €

Συσκευή Συρμάτωσης Πλαισίων
Συσκευή Συρμάτωσης Πλαισίων

150,00 €

Μαχαίρι Απολεπισμού Ηλεκτρικό
Μαχαίρι Απολεπισμού Ηλεκτρικό

105,60 €

Δαγκάνα Πλαισίων με Ενσωματωμένο Ξέστρο
Δαγκάνα Πλαισίων με Ενσωματωμένο Ξέστρο

14,31 €

Αρμοστήρας Ηλεκτρικός
Αρμοστήρας Ηλεκτρικός

17,01 €

Πιρτσίνια Χρυσά 1kg (3450τεμ.)
Πιρτσίνια Χρυσά 1kg (3450τεμ.)

13,45 €

Κάθετο Φράγμα-Διάφραγμα Βασιλίσσης
Κάθετο Φράγμα-Διάφραγμα Βασιλίσσης

0,00 €

Αντλία Βασιλικού Πολτού
Αντλία Βασιλικού Πολτού

270,00 €

Πόρτες Εισόδου Κυψέλης
Πόρτες Εισόδου Κυψέλης

0,00 €

Βαζάκι Βασιλικού Πολτού 10γρ.
Βαζάκι Βασιλικού Πολτού 10γρ.

0,32 €

Έγχυτο Διάφραγμα Βασιλίσσης 420*506χιλ. Langstroth
Έγχυτο Διάφραγμα Βασιλίσσης 420*506χιλ. Langstroth

0,00 €

Συνδετήρες Γαλβανιζέ
Συνδετήρες Γαλβανιζέ

0,40 €

Σύρμα Μελισσοκομίας Νο25
Σύρμα Μελισσοκομίας Νο25

7,06 €

Βάσεις Τεχνητών Κελιών
Βάσεις Τεχνητών Κελιών

0,32 €

Γυαλιά Εμβολιασμού
Γυαλιά Εμβολιασμού

31,50 €

Εμβολιαστήρι Super
Εμβολιαστήρι Super

46,20 €

Κουταλάκι Βασιλικού Πολτού
Κουταλάκι Βασιλικού Πολτού

1,10 €

Στηρίγματα Βάσεων Μπεζ
Στηρίγματα Βάσεων Μπεζ

0,32 €

Προστάτες Βασιλικών Κελιών
Προστάτες Βασιλικών Κελιών

0,33 €

Σφηκοπαγίδα - Δακοπαγίδα ANEL
Σφηκοπαγίδα - Δακοπαγίδα ANEL

0,00 €

Ζαχαροζύμαρο Apifonda
Ζαχαροζύμαρο Apifonda

4,33 €

Βάζο 580ml Orcio με καπάκι φ82
Βάζο 580ml Orcio με καπάκι φ82

0,00 €

Δοχεία Αποθήκευσης Μελιού
Δοχεία Αποθήκευσης Μελιού

0,00 €

Εγκλωβιστής Βασιλίσσης Επί του Πλαισίου
Εγκλωβιστής Βασιλίσσης Επί του Πλαισίου

1,40 €

Κλωβός Μεταφοράς και Εισαγωγής Βασιλίσσης
Κλωβός Μεταφοράς και Εισαγωγής Βασιλίσσης

0,61 €

Section comple - Μελικυρίδιο
Section comple - Μελικυρίδιο

0,00 €

Section puzzle - Μελικυρίδιο
Section puzzle - Μελικυρίδιο

0,00 €

Ζυγαριά 200γρ
Ζυγαριά 200γρ

42,00 €

Ετικέτες Μελιού
Ετικέτες Μελιού "Μέλι Ανθέων"

0,09 €

Ετικέτες Μελιού
Ετικέτες Μελιού "Μέλι Πεύκου"

0,09 €

Μικροσκόπιο
Μικροσκόπιο

459,00 €

Συρτάρια Γυρεοσυλλέκτη
Συρτάρια Γυρεοσυλλέκτη

0,00 €

Φίλτρο Μελιού ΙΝΟΧ
Φίλτρο Μελιού ΙΝΟΧ

0,00 €

Φόρμα Μελισσοκομίας Ολόσωμη
Φόρμα Μελισσοκομίας Ολόσωμη

56,53 €

Easy Loader
Easy Loader

0,00 €

Πάγκος Απολεπισμού Πλαστικός
Πάγκος Απολεπισμού Πλαστικός

100,00 €

Ετικέτες Μελιού
Ετικέτες Μελιού "Θυμάρι"

0,09 €

Μερικό Σύνολο:
1.323,22 €

ΜΙΑ ΚΥΨΕΛΗ ΑΠΟ ΕΞΙΛΑΣΜΕΝΗ ΠΟΛΥΣΤΕΡΙΝΗ-ΓΝΩΣΤΗ ΣΑΝ DOW-

Σε μια παλιότερη ανάρτηση -2008-του Γιάννη Κόλλια βρίσκω μια  πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα,  ιδανική για να ξεκινήσει κανείς με πολλά μικρά πενταράκια φθηνά και στο πνεύμα της ιδιοκατασκευής που όμως ταιριάζει σαν σύστημα με τις αναλογικές. 


Πάντα ήθελα να δοκιμάσω ένα μελίσσι μέσα σε μια κυψέλη από φελιζόλ.... Η μόνωση που παρέχει επιπλέον η κυψέλη αυτή , θεωρούσα ότι ήταν ιδιαίτερα σημαντική για την καλύτερη διαχείμαση και ανάπτυξη του μελισσιού.
Η ζέστη που παράγει το μελίσσι δεν πάει χαμένη στο περιβάλλον . Αρα με λιγότερο κόπο έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα. Αρα λιγότερη καταπόνηση των μελισσιών και λιγότερη κατανάλωση τροφής.
Αν το σπίτι μας δεν είναι μονωμένο , οι συνέπειες θα είναι τουλάχιστον δύο: Δεν ζεσταινόμαστε και η τσέπη μας υποφέρει από την συνεχή αύξηση του πετρελαίου , για να μην αναφέρω την περίπτωση βαριάς πνευμονίας.
Και ενώ μονώνουμε όλο και περισσότερο τα σπίτια μας , γιατί δεν κάνουμε το ίδιο και για τα μελίσσια μας. Γιατί τα αφήνουμε να υποφέρουν;
Τώρα δείτε ένα ακόμα πείραμα και έχουμε και συνέχεια... Σε αναζήτηση λοιπόν τέτοιων κυψελών , έσπασα τα μούτρα μου από τις τιμές . Γιατί τόσο ακριβές ρε παιδιά; ρωτάω . Επειδή δεν παράγονται σε μεγάλες ποσότητες μου λένε και ανεβαίνει το κόστος ανά τεμάχιο. Και γιατί δεν παράγονται σε μεγάλες ποσότητες ; Επειδή δεν πουλιούνται μου απαντούν.
Και εγώ με το φτωχό το μυαλό μου λέω : Κάποιος πρέπει να σπάσει αυτόν το φαύλο κύκλο ρε παιδιά και σίγουρα αυτός ο κάποιος δεν είναι ο μελισσοκόμος . Έτσι και εγώ έψαξα να βρω την λύση μόνος μου...

...και ιδού το αποτέλεσμα. Εξιλασμένη πολυστερίνη με πάχος 3 εκατ. και με συνολικό κόστος για κάθε κυψέλη περίπου τα 4 ευρώ . Είναι από αυτά τα φελιζόλ που χρησιμοποιούμε στις οικοδομές του σπιτιού μας.
Τα υλικά; φύλο πολυστερίνης με καλή αντοχή σε θλίψη και στρέψη ,λίγη κόλα ατλακόλ για ξύλα , και μερικές πρόκες 45άρες για την στερέωση. Ένα μέτρο , ένας κανόνας και μια φαλτσέτα τα εργαλεία μας.
Φυσικά δεν μιλάω για το βάρος ! όλη η κυψέλη λιγότερο από 1 κιλό.


Η ... μετακόμιση του μελισσιού έγινε... Τώρα περιμένουμε αποτελέσματα.
Μέχρι στιγμής όλα πάνε περίφημα και όπως είναι αναμενόμενο αυτό το μελίσσι έχει προχωρήσει πολύ περισσότερο από κάθε άλλο στο μελισσοκομείο , φυσικά τηρουμένων των αναλογιών. Όπως βλέπετε δεν ήταν και το δυνατότερο του μελισσοκομείου !
Μοναδικό μειονέκτημα αυτής της κατασκευής είναι η σχετικά μικρή αντοχή σε σχέση με τις βιομηχανοποιημένες κυψέλες φελιζόλ , στον τομέα της μεταφοράς. Για στατικά μελισσοκομεία; δεν το συζητάω το τέλειο.



και να και το τριπλοκυψελίδιο . Με 5 ευρώ κόστος και περίπου μία ώρα δουλειάς έτοιμη η νέα μας κυψέλη.
Φυσικά υπάρχουν και εκείνοι που είναι ορκισμένοι εχθροί της πλαστικής κυψέλης για διαφόρους λόγους.
Η πλαστική λένε δεν αναπνέει όπως το ξύλο...και κρατάει υγρασία . Το άλλο με τον Τοτό ποιος θα το πει; Βουτάμε την κυψέλη μέσα σε παραφίνη για να μην επηρεάζεται από την υγρασία , την βάφουμε με ένα σωρό πλαστικά και λαδομπογιές για να μην τραβάει υγρασία και μας χαλάσει και φοβόμαστε να βάλουμε πλαστικές επειδή δεν αναπνέουν . Το ξύλο δεν το φιμώνουμε; δεν κλείνουμε κάθε του πόρο; οι ξύλινες δεν κρατούν υγρασία; δεν μουχλιάζουν;
Ας ανοίξουμε το μυαλό μας . Πάντως παρ όλα αυτά και εγώ ξύλινες χρησιμοποιώ - εκτός τα τριπλοκυψελίδια- .Ο λόγος ; το κόστος . Τα αποτελέσματα του πειράματος θα γράφονται στην πορεία της χρονιάς.
Τα πλεονεκτήματα: Μικρό βάρος , μικρότερο κόστος , λιγότερη δουλειά στο βάψιμο στοκάρισμα κ.λ.π. καλύτερη διαχείμαση , λιγότερο κόστος σε τροφές , πρόωρη ανάπτυξη , καλύτερη απόδοση του μελισσιού το καλοκαίρι (λίγότερες εργάτριες για αερισμό και περισσότερες για δουλεία) , θεωρητικά αθάνατες .

Μειονέκτημα ; δεν γνωρίζω αν υπάρχει τρόπος για την αποτελεσματική απολύμανση.[ΥΠΑΡΧΕΙ: ΨΕΚΑΣΜΑ ΜΕ ΞΥΔΟΝΕΡΟ 50-50 ΚΑΙ ΞΕΠΛΥΜΑ ΜΕ ΧΛΙΑΡΟ ΝΕΡΟ]

Με περίπου 10 ευρώ θα φτιάξετε εύκολα μια τέτοια κυψέλη.Απλά δοκιμάστε την για να δούμε την συμπεριφορά των μελισσών μέσα σε αυτές .[ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΡΙΣΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΞΕΧΕΙΜΩΝΙΑΣΜΑ ΤΟΥΣ.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΛΟΓΩ ΑΡΙΣΤΗΣ ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΓΡΟΜΟΝΩΣΗΣ  ΠΟΥ ΕΧΕΙ  ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΕΞΟΡΙΣΜΟΥ ΑΦΟΥ ΤΟ  DOW ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΡΙΣΤΟ ΥΛΙΚΟ ΜΟΝΩΣΗΣ]
Τη μέθοδο αυτή τη προτείνω μόνο για πενταράκια λόγω της μικρής μηχανικής αντοχής του υλικού που όμως είναι ικανότατη για τις φορτίσεις πέντε γεμάτων πλαισίων.Τα οποία  πενταράκια βέβαια μπορούν να γίνουν δεκάρια με ένα επιπλέον νεύρο στη μέση.

ΠΗΓΉ ΜΕΛΙΣΣΟΤΟΠΟΣ 

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010

Επιχείρηση αφαίρεσης-παραλαβής άγριου σμήνους απο τοιχείο


η είσοδος φωλιάς-κυψέλης άγριου σμήνους σε τοιχείο υπο κατασκευή αναγκάζει τους οικοδόμους να ζητήσουν ενισχύσεις απο ντόπιους μελισσοκόμους.

Θα δούμε εδώ την επιχείρηση μεταφοράς-απόσυρσης σμήνους που εγκαταστάθηκε σε ένα τοιχείο.

Εχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τη διαμόρφωση των πλαισίων με συρμάτινο πλέγμα στη μία πλευρά ώστε να δεχτούν τις κηρήθρες και να πάρουμε μαζί τους τον πληθυσμό του άγριου σμήνους.


οι ιταλοί συνάδελφοι επι το έργο, σκαλωσιά και σύνεργα στο τοιχείο



η εικόνα της άγριας κυψέλης-φωλιάς μετά την αφαίρεση κομματιού του τοιχείου.



πως στερεώνεται η κηρήθρα σε κομάτια στο ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο.Απο την άλλη μεριά ασφαλίζονται με λίγο σύρμα




το πλαίσιο που μεταφέρει τη βασίλισσα προηγείται αν είναι δυνατό για να ακολουθήσει το υπόλοιπο σμήνος πιο εύκολα


το πλαίσιο με τον πληθυσμό του έτοιμο να μπεί στη νέα κυψέλη.

Άρθρο απο το ιταλικό περιοδικό ApitaliA ( n. 2, febbraio 2005, pag. 41-42-43-44).
αναδημοσιευμένο στο Αpicoltura2000.it

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2010

ηλιακό σύστημα φτειάξ'το μόνος σου




για πλήρη ενημέρωση κάντε κλίκ στο εικονίδιο






Αναρωτήθηκα πολλές φορές πόσο δύσκολο είναι να φτειάξει κανείς μόνος του μια φωτοβολταική εγκατάσταση και γιατί κοστίζει τόσο πολύ να γίνει ανεξάρτητο ενεργειακά ένα σπίτι.
Μετά απο έρευνα κατέληξα στο εξής απλό συμπέρασμα:

Δεν συμφέρει κάποιους να δείξουν στον κόσμο πως να εξοικομομεί ενέργεια γιατί είναι καλύτερα για κείνους να πληρώνει για κάτι που μπορεί να έχει εντελώς δωρεάν με μιά εφάπαξ μικρή επένδυση.

Σκεφτείτε κάθε σπίτι όχι απλά να μην πληρώνει τη ΔΕΗ αλλά να πληρώνεται κιόλας απο τη ΔΕΗ.
Βεβαίως είναι καλύτερα για κείνους που κρατάνε υψηλά τις τιμές να κάνουν με επιδοτήσεις μεγάλες εγκαταστάσεις φωτοβολταικών ή ανεμογεννητριών και να πλουτίζουν σε βάρος του κοσμάκη.

Σκεφτόμενος λοιπόν την εγκατάσταση φωτοβολταικών σαν μια συσκευή που αγοράζει κανείς έτοιμη και την τοποθετεί στο σπίτι του [όπως πχ ένα κλιματιστικό και αν θέλει την επεκτείνει βάζοντας δεύτερο ή τρίτο κλπ], βρήκα τρόπο μέσα απο μελέτες και προσπάθειες άλλων να το κάνω σαν ιδιοκατασκευή αρχικά, που σίγουρα όμως θα γίνει βιομηχανικό προιόν που δημιουργεί πλούτο σε κείνον που το αγοράζει αφού του δίνει ενέργεια η οποία ως γνωστόν είναι χρήμα!.

Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια δείτε όσοι ενδιαφέρεστε τα βιντεάκια και θα καταλάβετε αμέσως πόσο απλό είναι και πόσο οικονομικό αν αρχίσει κανείς με τη λογική να το φτειάξει μόνος του ειδικά για επιμέρους σύστημα ανεξάρτητο όπως χρειάζεται στο εργαστήριο του μελισσοκόμου-βασιλοτρόφου.

Με μιά μικρή ανάλυση βλέπουμε ότι για να είναι ενεργειακά ανεξάρτητο ένα σπίτι χρειάζεται περι τα 4000 watt.
Η εγκατάσταση για αυτό το σκοπό με πλήρες πακέτο κοστίζει 7500ε, και έχει τελειώσει με το θέμα ΔΕΗ και ανόητα-παράλογα πάγια διακοπές και άλλα.
Αντίστοιχα το ποσό για να το βάλει μια εξειδικευμένη εταιρία είναι γύρω στα 16000ε και άνω
δηλαδή άν πιάνουν τα χέρια σας μπορείτε να βγάλετε περι τα 8500 ε.Εχετε όμως νομικό κώλυμα όπως θα δείτε και δεν το βρίσκω παράλογο για να πώ την αλήθεια γιατι αν δεν γνωρίζεις πέντε πράγματα δεν καταπιάνεσαι αλλά τα μαθαίνεις...Όταν όμως τίθεται θέμα ασφάλειας θέλει προσοχή το θέμα και ορθώς!

Αν όμως μείνει σε αυτό κανείς δεν πρόκειται να ασχοληθεί παρα μόνο αν του πέσει κανένα λαχείο ή είναι ήδη πλούσιος.
Οπότε με όλη την προσοχή που χρειάζεται ξεκινάμε δειλά δειλά η μή κατέχοντες την προσπάθεια ναμάθουμε και να εφαρμόσουμε και βέβαια ρωτάμε και κανέναν ειδικό όπου κολλήσουμε.
Η εξέλιξη στον άνθρωπο είναι ενδιαφέρον παιχνίδι!!!


Επειδή είναι ακόμη μεγάλο το ποσό δεν μιλάμε για απλό παιχνίδι οπότε προτείνω να ξεκινήσει κανείς με ένα μικρό σύστημα -πχ 400w το οποίο φτάνει για το φωτισμό του σπιτιού και κάποια μικροσυσκευή όπως ψυγειάκι- και βοηθάει να εξοικονομει κανεις χρήματα απο το λογαριασμό της Δεη και το οποίο θα του στοιχίσει περι τα 1990 αν χρησιμοποιήσει μπαταρίες ή περι τα 1200 χωρίς, και το οποίο μπορεί να συμπληρώνει κάθε τόσο σαν επένδυση και χόμπυ.

δείτε πως γίνεται:


http://www.youtube.com/watch?v=hUQL2tg9_Fg
ινβερτερ για 200-300βατ συνεχές με σύνδεση στο εναλλασόμενο

http://www.youtube.com/watch?v=hANi5NbcY5g
πως συνδέεται το ινβέρτερ στο οικειακό δίκτυο

http://www.youtube.com/watch?v=5Zy3ELxwdtE
πως φτιάχνουμε μόνοι μας το φωτοβολταικό

http://www.youtube.com/watch?v=QDNjArnRL5I
συνδεσμολογία και κοστολόγηση για 1400 βατ


για ανεξαρτησία οικειακή 4000βατ
κοστος 7300ε
http://www.youtube.com/watch?v=udUSVdJ2WqY


πως φτειάχνουμε ένα πάνελ
http://www.youtube.com/watch?v=OrGIj8P9Ys8

http://www.youtube.com/watch?v=uaF33S5EExQ

http://www.youtube.com/watch?v=c-DTnW_UtWA

http://www.youtube.com/watch?v=msavNW7UrPc

http://www.youtube.com/watch?v=HIgzvnLdIsw

http://www.youtube.com/watch?v=FQ9vk-x33Bw

http://www.youtube.com/watch?v=jbSJFcdqvE0


http://www.youtube.com/watch?v=JuRB8HIG8Ak

http://www.youtube.com/watch?v=-xZm4qENiXM

http://www.youtube.com/watch?v=lgLxLnrAG7I

http://www.youtube.com/watch?v=LODPDVtVTis

http://www.youtube.com/watch?v=-xZm4qENiXM

http://www.youtube.com/watch?v=wfZ3peeDZdo


http://www.youtube.com/watch?v=RPGR4OhiYaM

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ


'Αγιος Βασίλειος ο Μέγας σε ζωγραφική αναπαράσταση


Η Λειτουργία του Αγίου Βασιλείου (Subleyras Pierre, 1743, Μουσείο Ερμιτάζ, Αγία Πετρούπολη)



Υπάρχουν δύο 'Αγιοι Βασίληδες: ο ασκητής και ο καλοφαγάς και οι δύο είναι καλοκάγαθοι ο ένας όμως είναι μυθικό πρόσωπο, ενώ ο άλλος είναι ιστορικό.

Θα ασχοληθούμε εδώ με το ιστορικό πρόσωπο που τυχαίνει να συνδέεται και με την παράδοση μας και δεν βρίσκει εύκολα χορηγούς coca cola και λοιπούς προωθητές προιόντων.



Ο Βασίλειος Καισαρείας, γνωστότερος ως Μέγας Βασίλειος ( 329 - 379),
υπήρξε Πατέρας της Εκκλησίας,
Αρχιεπίσκοπος Καισαρείας,
κορυφαίος θεολόγος του 4ου αιώνα και ένας από τους Τρεις Ιεράρχες, που θεωρούνται προστάτες της παιδείας.

Η ζωή του

Γεννήθηκε στα 330 στη Νεοκαισάρεια του Πόντου.
Ο πατέρας του Βασίλειος ασκούσε το επάγγελμα του καθηγητή ρητορικής στη Νεοκαισάρεια και η μητέρα του Εμμέλεια ήταν απόγονος οικογένειας Ρωμαίων αξιωματούχων (ο πατέρας της είχε πεθάνει ως Χριστιανός μάρτυρας).
Στην οικογένεια εκτός από το Βασίλειο υπήρχαν άλλα οκτώ ή εννέα παιδιά. Μεταξύ αυτών, ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης, ο Ναυκράτιος που έγινε ασκητής και θαυματουργός Άγιος, η Μακρίνα (Οσία Μακρίνα) και ο Πέτρος, Επίσκοπος Σεβαστείας, ενώ κάποιο φαίνεται να πέθανε σε βρεφική ηλικία.

Όντας φιλάσθενος από μικρός, ο Βασίλειος μεταφέρθηκε από τη γιαγιά του Μακρίνα στο κτήμα των Αννήσων κοντά στον ποταμό Ίρι, όπου ανατράφηκε από αυτήν μέχρι το θάνατό της και μετέπειτα από την πρωτότοκη αδερφή του Μακρίνα η οποία επηρέασε καθοριστικά τον μικρό Βασίλειο να στραφεί στην Χριστιανική πίστη.

Την εγκύκλια παιδεία έλαβε από τον πατέρα του ενώ μετά την εκδημία του (γύρω στα 345) μετέβη στην Καισάρεια.

Κατόπιν η ανάγκη του για περαιτέρω μόρφωση τον έφερε στην Κωνσταντινούπολη, όπου φοίτησε κοντά στο γνωστό δάσκαλο της εποχής Λιβάνιο και επακόλουθα στην Αθήνα (352).

Στην Αθήνα γνωρίστηκε με το Γρηγόριο από την Καππαδοκία (τον μετέπειτα Γρηγόριο το Θεολόγο) αναπτύσσοντας μία μεγάλη φιλία, εγγράφηκε στη σχολή του Χριστιανού φιλοσόφου Προαιρεσίου και παρακολούθησε τη διδασκαλία του καθώς και τη διδασκαλία άλλων φιλοσόφων όπως ο Ιμέριος.


Επέστρεψε στην πατρίδα του το καλοκαίρι του 356, εγκαταστάθηκε στην Καισάρεια και, συνεχίζοντας την παράδοση του πατέρα του, έγινε καθηγητής της ρητορικής.

Το 358, επηρεασμένος από το θάνατο του αδερφού του μοναχού Ναυκρατίου, βαπτίζεται Χριστιανός, πιθανόν από τον επίσκοπο Διάνιο, και αποφασίζει να αφιερώσει τον εαυτό του στην ασκητική πολιτεία.
Το φθινόπωρο του ίδιου έτους ξεκινά ένα οδοιπορικό σε γνωστά κέντρα ασκητισμού της Ανατολής, επιθυμώντας την ανεύρεση κατάλληλου τόπου διαμονής. Επέστρεψε το 359 στον Πόντο και για μικρό χρονικό διάστημα διέμεινε στην Αριανζό, κοντά στο φίλο του Γρηγόριο.

Τον Ιανουάριο του 360 φαίνεται να συμμετείχε, ως παρατηρητής εντεταλμένος από τον επίσκοπο Διάνιο, στην αρειανική Σύνοδο, που συνήλθε στην Κωνσταντινούπολη, για την έριδα μεταξύ Ομοουσιανών και Ομοιανών.
Μετά την υπογραφή, από μέρους του Διανίου, του συμβόλου των Ομοιανών, ο Βασίλειος απογοητευμένος αποσύρθηκε στο ησυχαστήριο της αδερφής του εγκαινιάζοντας τη μνημειώδη αλληλογραφία του με το Γρηγόριο.

Το καλοκαίρι του 364 ο Ευσέβιος Καισαρείας τον χειροτόνησε πρεσβύτερο.
Η μεγάλη δραστηριότητα και η μόρφωση του Βασιλείου προκάλεσαν τα ζηλόφθονα αισθήματα του Ευσεβίου γεγονός που οδήγησε τον πρώτο, για ακόμα μία φορά, να επιστρέψει στην πατρίδα του.
Η μεσολάβηση, όμως, του Γρηγορίου επιφέρει εξομάλυνση των σχέσεων και την επιστροφή του Βασιλείου στην Καισάρεια. Μ
ετά το θάνατο του Ευσεβίου, με τη συνδρομή του Ευσεβίου επισκόπου Σαμοσάτων και του Γρηγορίου επισκόπου Ναζιανζού, εκλέγεται διάδοχός του στην επισκοπική έδρα της Καισάρειας και αναλαμβάνει συν τω χρόνω, λόγω του κύρους της προσωπικότητάς του, την εξαρχία της Αρχιεπισκοπής του Πόντου.

Στον εκκλησιαστικό τομέα, ως επίσκοπος πλέον, ο Βασίλειος αντιμετώπισε την προσπάθεια του Αυτοκράτορα Ουάλη να επιβάλει τον Ομοιανισμό (ρεύμα του Αρειανισμού), όντας σε επιστολική επικοινωνία με το Μέγα Αθανάσιο, Πατριάρχη Αλεξανδρείας και τον Πάπα Ρώμης Δάμασο.
Στην περιφέρεια της ποιμαντικής του ευθύνης είχε να αντιμετωπίσει την έντονη παρουσία του αρειανικού στοιχείου και άλλων χριστιανικών, μη ορθόδοξων, ομολογιών.

Σε αυτό τον τομέα έδρασε και ως επίσκοπος, δηλαδή οργανωτικά, αλλά και με την αντιρρητική του γραμματεία. Μέσα από τις επιστολές του φαίνονται οι προσπάθειες που κατέβαλε για την ανάδειξη άξιων κληρικών στο ιερατείο, την καταπολέμηση της σιμωνίας των επισκόπων, την πιστή εφαρμογή των ιερών κανόνων από τους πιστούς καθώς και η ποιμαντική μέριμνα, που επέδειξε έναντι των αποκομμένων και περιθωριοποιημένων μελών της Εκκλησίας.
Η όλη του δραστηριότητα επιφέρει τη βαθμιαία αναγνώρισή του ως κοινού έξαρχου ολόκληρου του ασιατικού θέματος της Αυτοκρατορίας.

Στην οικουμενική Εκκλησία ο Βασίλειος αναλαμβάνει τα πνευματικά ηνία από το Μέγα Αθανάσιο, ο οποίος βαθμιαία αποσύρεται από την ενεργό δράση λόγω γήρατος. Εργάζεται για την επικράτηση των ορθόδοξων χριστιανικών αρχών και υπερασπίζεται το δογματικό προσανατολισμό της Οικουμενικής Συνόδου της Νίκαιας.
Προσπαθεί να βρίσκεται σε αλληλενέργεια με τα ορθόδοξα πατριαρχεία και ουσιαστικά υποκαθιστά και αντικαθιστά την αρειανίζουσα ιεραρχία του πολιτικού κέντρου της Αυτοκρατορίας.
Σε αυτή την προσπάθεια συναντά την αδιάφορη ή προκατειλημμένη στάση των άλλων πατριαρχείων, γεγονός, που παρά την απογοήτευση που του επιφέρει δεν τον καταβάλει στη συνέχιση του αγώνα του.

Έργο ζωής και σημαντικό σταθμό στην πορεία του, αποτελεί η ίδρυση και λειτουργία ενός κοινωνικού φιλανθρωπικού συστήματος, του Πτωχοκομείου ή Βασιλειάδας.
Εκεί διοχετεύει όλη την ποιμαντική του ευαισθησία, καθιστώντας την πρότυπο κέντρου περίθαλψης και φροντίδας των ασθενέστερων κοινωνικά ατόμων.

Ουσιαστικά η Βασιλειάδα υπήρξε ένας πρότυπος οίκος για τη φροντίδα των ξένων, την ιατρική περίθαλψη των φτωχών άρρωστων και την επαγγελματική κατάρτιση των ανειδίκευτων. Καθίσταται η μήτρα ομοειδών οργανισμών που δημιουργήθηκαν σε άλλες επισκοπές και στάθηκε η σταθερή υπενθύμιση στους πλουσίους του προνομίου τους να διαθέτουν τον πλούτο τους με έναν αληθινά χριστιανικό τρόπο.

Καταπονημένος από την ευρεία δράση που ανέπτυξε σε πολλούς τομείς της χριστιανικής μαρτυρίας καθώς και την ασκητική ζωή, την οποία ακολουθούσε, ο Βασίλειος πεθαίνει την 1 Ιανουαρίου του 379 σε ηλικία 50 ετών.
Ο θάνατός του βυθίζει στο πένθος όχι μόνο το ποίμνιό του αλλά και όλο το χριστιανικό κόσμο της Ανατολής. Στην κηδεία του συμμετέχουν Ιουδαίοι, πιστοί της εθνικής θρησκείας και ένα πλήθος ανομοιογενούς θρησκευτικής και εθνικής απόχρωσης.
Η παρακαταθήκη του υπήρξε το τεράστιο σε μέγεθος και σημασία θεολογικό – δογματικό του έργο μαζί με τη συμβολή του στη λειτουργική και την πρωτότυπη ανθρωπιστική του δράση.

Η μνήμη του τιμάται από την Ορθόδοξη Εκκλησία την 1η Ιανουαρίου ενώ από το 1081 ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως – Νέας Ρώμης Ιωάννης Μαυρόπους (ο από Ευχαΐτων) θέσπισε έναν κοινό εορτασμό των Τριών Ιεραρχών, Βασιλείου του Μεγάλου, Ιωάννη Χρυσοστόμου και Γρηγορίου του Θεολόγου, στις 30 Ιανουαρίου ως προστατών των γραμμάτων και της παιδείας.

To Έργο του Μέγα Βασιλείου

Μέγας Βασίλειος είναι ένας από τους σημαντικότερους δογματικούς θεολόγους του Χαλκηδόνιου Χριστιανισμού με σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη του Τριαδολογικού δόγματος.

Διακήρυξε την ενότητα της Αγίας Τριάδας ως μιας ουσίας και προχώρησε στον προσδιορισμό του υποστατικού διαχωρισμού των Προσώπων της.

Στο έργο τόνισε επίσης τη σημασία της διάκρισης μεταξύ ουσίας και ενεργειών του Θεού. Μεταξύ του άκτιστου Θεού και του κτιστού κόσμου υπάρχει οντολογικό χάσμα, που αποκλείει την κατ’ ουσία κοινωνία και σχέση μεταξύ τους. Ο Θεός καθίσταται αντιληπτός στον κόσμο διά των ενεργειών του. Το ότι ο κόσμος διατηρείται στο "είναι" οφείλεται στη δημιουργική, συνεκτική και ζωοποιό ενέργεια του Θεού.

Ο Βασίλειος υπήρξε θαυμαστής του μεγάλου αλεξανδρινού φιλοσόφου Ωριγένη αλλά στο ερμηνευτικό του έργο απορρίπτει την αλληγορική μέθοδο και πλησιάζει προς την αντιοχειανή σχολή. Ερμηνεύει χρησιμοποιώντας το κείμενο ως αφορμή έκθεσης των προσωπικών του θέσεων.

Κεφαλαιώδης ήταν και η συμβολή του στην αξιολόγηση της θύραθεν παιδείας μέσα στη χριστιανική Εκκλησία.
Μελετητής ο ίδιος και γνώστης της ελληνικής φιλοσοφίας, τη χρησιμοποιεί ως όργανο επεξεργασίας και διατύπωσης των θεολογικών του αντιλήψεων.


Η φιλοσοφία, κατά το Βασίλειο, πρέπει να μελετάται υπό το νέο χριστιανικό πρίσμα.
Δεν απορρίπτει τη μελέτη των κλασσικών γραμμάτων, αντίθετα προτρέπει στη χρήση τους ως ένδυμα της χριστιανικής θρησκευτικής διδασκαλίας.

Στον τομέα του μοναχισμού ανέλαβε δράση θέτοντάς τον υπό τον έλεγχο της εκκλησιαστικής ηγεσίας και εισήγαγε την ομολογία της αφιέρωσης στο Θεό και της ένταξης στην αδελφότητα, η οποία προέβλεπε αγαμία, υπακοή και ακτημοσύνη.
Επίσης έθεσε την αυθαίρετη πνευματικότητα του μοναχισμού στη σταθερή βάση της Αγίας Γραφής και τοποθέτησε τους μοναχούς στη γραμμή του κοινού βίου και της οργανωμένης δράσης.

Συγγραφικό έργο

Τα έργα του κατατάσσονται σε τέσσερεις κατηγορίες:

* Δογματικά συγγράμματα.

α) "Ανατρεπτικός του Απολογητικού του δυσσεβούς Ευνομίου". Αποτελείται από τρία βιβλία και καταφέρεται ενάντια του αρχηγού των Ανομοίων Ευνομίου.

β) "Προς Αμφιλόχιον, περί του Αγίου Πνεύματος". Επιστολική πραγματεία προς τον επίσκοπο Ικονίου Αμφιλόχιο σχετικά με το Άγιο Πνεύμα.

* Ασκητικά συγγράμματα.

α) "Τα Ηθικά". Συλλογή 80 ηθικών κανόνων.

β) "Όροι κατά πλάτος". Περιέχει 55 κεφάλαια με θέμα γενικές αρχές του μοναχισμού.

γ) "Όροι κατ’ επιτομήν". Περιέχει 313 κεφάλαια που αναφέρονται στην καθημερινή ζωή των μοναχών.

δ) "Περί πίστεως".

ε) "Περί κρίματος".

στ) "Περί της εν παρθενία αληθούς αφθορίας". Έργο σχετικό με την παρθενική ζωή.

* Ομιλίες.

Ορισμένες από τις ομιλίες του είναι:

α) "Εις την Εξαήμερον". Συλλογή 9 ομιλιών με θέμα τη δημιουργία του κόσμου.

β) "Εις του Ψαλμούς". Συλλογή 18 ομιλιών με αφορμή το περιεχόμενο των Ψαλμών του Δαυίδ.

γ) "Περί του ουκ έστιν αίτιος του κακού ο Θεός".

δ) "Περί πίστεως".

ε) "Κατά Σαβελλιανών, Αρείου και Ανομοίων".

στ) "Προς τους νέους, όπως αν εξ ελληνικών ωφελοίντο λόγων". Το διασημότερο από τα κείμενα του Βασιλείου, στο οποίο πραγματοποιεί προσπάθεια γεφύρωσης του χάσματος μεταξύ χριστιανικής και κλασσικής παιδείας.

ζ) "Προτρεπτικός εις το άγιον βάπτισμα".

η) "Εις το πρόσεχε σεαυτώ".

θ) "Προς Πλουτούντας".

ι) "Εν λιμώ και αυχμώ".

ια) "Εις την μάρτυρα Ιουλίτταν και περί ευχαριστίας".

Επιστολές.

Σώζονται 365 επιστολές με το όνομα του Μεγάλου Βασιλείου, που καλύπτουν την εικοσαετία από την επιστροφή του στην Καισάρεια από την Αθήνα έως και το θάνατό του.

Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2010

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 2009 ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ





Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗΣ

ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗΣ
Το φηφιακό βιβλίο για την αριθμητική και τη γεωμετρία

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΘΕΜΑΤΑ

Τα βασικά (36) εργαλεία (33) ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ (23) ΒΙΝΤΕΟ (20) έξυπνα κόλπα (18) κυψέλη (16) μελισσοκομική ιστορία (16) ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ (15) ανακοινώσεις (14) αυτοπροστασία (12) ΚΟΦΙΝΕΛΟ (11) SKEP (10) ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑ (10) το σύστημα μου (10) κατασκευές (9) οδηγίες (9) ΒΑΣΙΛΟΤΡΟΦΙΑ (8) απόψεις (8) ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΥΨΕΛΗ (7) Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ (7) ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ (7) Συσκευασίες μελιού (7) βιβλία (7) κυψελη (7) παραδοσιακή μελισσοκομία (7) Μελισσοκομική Πρακτική (6) κυψέλη άμστελ (6) περιβάλλον (6) συσκευασίες (6) το μελισσοκομείο μου (6) Η ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΑΝ ΕΜΠΕΥΣΗ (5) ΚΥΨΕΛΗ ΚΟΡΜΟΣ (5) βασιλικός πολτός (5) οικειακή διατροφική αυτάρκεια (5) παράξενα (5) συσκευασία (5) φυσική ζωή (5) 1.ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ (4) ΓΥΡΗ (4) Γερμανική μελισσοκομεία (4) Ελληνική σοφία (4) ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΑ ΦΥΤΑ (4) ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑ (4) ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΡΙΣΤΕΑΣ (4) ΤΟ ΖΕΥΓΑΡΩΜΑ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ (4) αποφθέγματα (4) δράσεις (4) εχθροί της μέλισσας (4) κοινωνία (4) νομικά θέματα (4) πολιτική (4) σκέψεις (4) το εργαστήρι του βασιλοτρόφου (4) ¨ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ (3) ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ (3) ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (3) Ελλάδα (3) ΙΣΤΟΡΙΑ (3) ΚΟΣΜΗΜΑ (3) ΚΥΨΕΛΗ ΠΟΛΗΣ (3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ (3) ΠΡΟΠΟΛΗ (3) Πρόσωπα της Ελληνικής μελισσοκομίας (3) ΤΟΠΙΑ (3) ΦΥΛΕΣ ΜΕΛΙΣΣΩΝ (3) ΧΤΙΣΙΜΟ ΚΗΡΗΘΡΑΣ (3) ανέκδοτο (3) βότανα (3) διεθνώς (3) ιστοσελίδες μελισσοκομίας (3) μεταλλαγμένα (3) μεταφορικό μέσο μελισσοκόμων (3) πλαστική κυψέλη (3) προιόντα (3) TOP BAR (2) ΑΝΑΣΤΟΜΗ ΚΥΨΕΛΗ (2) ΒΙΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ (2) ΒΟΤΑΝΑ (2) ΓΕΩΡΓΙΑ (2) ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ (2) Δημήτρης Καρακούσης (2) ΕΚΘΕΣΕΙΣ (2) ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ (2) ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΡΟΦΗΣ (2) ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ (2) ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ ΜΕΛΙΣΣΩΝ (2) ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ (2) ΕΞΥΠΝΑ ΚΟΛΠΑ (2) Ηλεκτρονικό κατάστημα (2) Ημερολόγιο εμπειριών (2) ΚΗΦΗΝΑΣ (2) ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ (2) Λευκάδα (2) ΜΕΛΙΣΣΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (2) ΜΕΛΙΣΣΟΚΕΡΙ (2) Μύθοι Αισώπου (2) ΝΟΜΑΔΙΚΗ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑ (2) ΟΙΚΙΑΚΗ ΚΥΨΕΛΗ (2) ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΜΙΜΗΣΗ (2) ΠΑΤΡΙΔΟΓΝΩΣΙΑ (2) ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (2) ΠΡΩΤΟΓΟΝΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ (2) Πρόσωπα (2) Πρόσωπα της διεθνούς μελισσοκομίας (2) ΣΥΡΜΑΤΩΜΑ ΠΛΑΙΣΙΟΥ (2) ΤΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ (2) ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ (2) ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ (2) αλυσοπρίονο (2) βαρρόα (2) βιολογία (2) δηλητήριο μέλισσας (2) διαγωνισμοί (2) ενεργειακή αυτάρκεια (2) ενημέρωση (2) επιστήμη (2) ετήσιος απολογισμός (2) ευτράπελα (2) η μέλισσα (2) ιδιοκατασκευές (2) κοφίνια (2) κυψέλες (2) κυψέλη Αργώ (2) κυψέλη ανάστομη-τοπ μπαρ- (2) μελισσοκομική επιθεώρηση (2) νομοθεσία μελισσοκομίας (2) πλαστική κυψέλη Νικοτπλαστ (2) προμηθευτές (2) στατιστικά στοιχεία (2) τα προϊόντα μου (2) τιμές (2) τρύγος (2) υδρόμελο (2) φυλές μέλισσας (2) φυτά (2) Aσθένειες του μελισσιού (1) Huber Francois (1) Α (1) ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (1) ΑΓΡΙΑ ΧΟΡΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (1) ΑΓΡΟΤΟΣΠΙΤΟ (1) ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ (1) ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ (1) ΑΝΤΛΙΑ ΚΡΙΟΣ (1) ΑΡΙΣΤΑΙΟΣ (1) ΑΣΦΑΛΕΙΑ (1) ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΚΥΨΕΛΗ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΜΕΛΙΟΥ (1) Αστείο (1) ΒΑΛΒΙΔΕΣ ΔΙΑΦΥΓΗΣ (1) ΒΑΡΕΛΙ (1) ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ (1) Βαρροική ακαρίαση (1) Γ’ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (1) ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΚΥΨΕΛΗΣ (1) ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ (1) ΔΙΕΘΝΩΣ (1) Διατροφή (1) ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ (1) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΦΕΣΜΟΥ ΣΕ ΚΥΨΕΛΗ (1) ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ (1) ΕΛΙΑ (1) ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ (1) ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ (1) ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ (1) ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΗΜΑ (1) ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ (1) ΕΞΥΠΝΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΚΥΨΕΛΗΣ (1) ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΕΙΟ (1) ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΛΙΩΝ ΚΥΨΕΛΩΝ (1) ΕΠΙΛΟΓΗ ΦΥΛΗΣ ΜΕΛΙΣΣΩΝ (1) ΕΡΓΑΤΡΙΑ (1) ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (1) ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ (1) ΕΧΡ (1) Επικαιρότητα (1) Εργάτης πεύκου (1) ΖΑΧΑΡΟΖΥΜΑΡΟ (1) ΖΟΜΠΥ (1) ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ (1) ΖΩΓΡΑΦΙΣΜΕΝΕΣ ΚΥΨΕΛΕΣ (1) ΖΩΗ ΣΤΗ ΦΥΣΗ (1) Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ (1) Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ (1) Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΙ Η ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ (1) Η ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΜΟΥ (1) ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ (1) ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟ (1) ΘΕΡΜΟΚΥΨΕΛΗ ΒΕΕΒΟΧ (1) ΘΥΡΙΔΑ (1) Θερμοβάρ (1) ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (1) ΙΤΑΛΙΚΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ (1) ΚΌΣΜΗΜΑ (1) ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (1) ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (1) ΚΕΝΤΡΑ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (1) ΚΕΡΑΛΟΙΦΗ (1) ΚΕΡΙ (1) ΚΗΡΟΓΟΝΟΙ ΑΔΕΝΕΣ (1) ΚΟΤΕΤΣΙ (1) ΚΤΙΣΙΜΟ ΚΟΜΠ (1) ΚΥΨΕΛΗ ΚΤΙΣΤΗ (1) ΚΥΨΕΛΗ ΠΗΛΙΝΗ (1) Κωστας Χαραλάς (1) ΛΙΩΣΙΜΟ ΚΕΡΙΟΥ (1) ΜΑΚΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ (1) ΜΕΛΙΣΣΟΒΟΣΚΕΣ (1) ΜΕΛΙΣΣΟΚΗΠΟΣ (1) ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟ ΒΗΜΑ (1) ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ (1) ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟ ΦΟΡΕΙΣ (1) ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ (1) ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ (1) ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΙΟΥΛΙΟΥ (1) ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΜΑΡΤΙΟΥ (1) ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ (1) ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΟΚΤΩΜΒΡΙΟΥ (1) ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ (1) ΜΕΞΙΚΟ (1) ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΚΥΨΕΛΗΣ (1) ΜΥΘΙΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΗΡΩΕΣ (1) ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ (1) Μανίκης (1) Μελίσσια κι άνθρωπος (1) Μελίχρυσος (1) ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (1) ΝΤΑΝΤΑΝΤ (1) Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ (1) Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ (1) Ο ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ (1) ΟΙ ΝΟΟΤΡΟΠΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (1) ΟΡΕΣΤΑΔΑ (1) ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (1) ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ (1) ΠΑΡΑΣΙΤΑ (1) ΠΗΛΙΝΑ ΣΚΕΥΗ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (1) ΠΗΛΙΝΗ ΚΥΨΕΛΗ (1) ΠΗΛΙΝΗ ΚΥΨΕΛΗ ΚΑΘΕΤΗ (1) ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΘΕΡΜΟΚΥΨΕΛΗ APIMAYE (1) ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΚΥΨΈΛΗ (1) ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΚΥΨΕΛΗ (1) ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΕΚΝΟΣΕΤ (1) ΠΟΣΙΜΟ ΝΕΡΟ (1) ΠΟΤΙΣΤΡΑ ΜΕΛΙΣΣΏΝ ΤΕΚΝΟΣΕΤ (1) ΠΡΟΠΑΛΟΙΦΗ (1) ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ (1) ΠΡΩΤΟΓΟΝΗ ΚΥΨΕΛΗ (1) ΠΡΩΤΟΕΛΛΗΝΕΣ (1) Περιοδικά μελισσοκομίας (1) ΡΟΛΟΙ (1) ΣΕΡΣΕΛΟΙ (1) ΣΕΡΣΕΝΙΑ (1) ΣΙΚΕΛΙΑ (1) ΣΤΕΝΣΙΛ (1) ΣΤΟΧΟΙ (1) ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ (1) ΣΥΛΛΕΚΤΕΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ (1) ΣΥΝΤΑΓΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ (1) ΣΥΝΤΑΓΗ ΠΡΟΠΑΛΟΙΦΗΣ (1) ΣΥΣΤΗΜΑ ΖΕΝΤΕΡ (1) ΣΦΗΚΕΣ (1) ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ (1) ΤΑΙΝΙΕΣ (1) ΤΑΜΠΕΛΑ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΟΥ (1) ΤΑΜΠΕΛΙΤΣΑ ΜΕΛΙΣΣΟΚΗΠΟΥ (1) ΤΕΧΝΗΤΗ ΣΜΗΝΟΥΡΓΙΑ-ΚΟΨΙΜΟ ΜΕΛΙΣΣΙΟΥ- (1) ΤΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ (1) ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ (1) ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΦΕΣΜΟΥ ΣΕ ΚΥΨΕΛΗ (1) ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΦΥΛΟΥ ΚΕΡΙΟΥ ΣΕ ΠΛΑΙΣΙΟ (1) ΤΡΟΦΟΔΟΤΕΣ (1) ΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΑΣ (1) ΥΠΟΔΟΜΗ (1) ΥΨΕΛΙ (1) ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ (1) ΦΙΛΟΤΕΛΙΣΜΟΣ (1) ΦΙΝΛΑΝΔΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ (1) ΦΟΡΗΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ (1) ΦΩΛΙΑ ΠΟΥΛΙΩΝ (1) ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟΝΟΜΟ (1) ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΜΕΛΙ (1) ΧΕΙΡΙΣΜΌΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΥ ΦΟΡΤΗΓΟΥ (1) ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ (1) ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (1) ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟ ΚΕΡΙ (1) ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΚΥΨΕΛΕΣ (1) ανακαλύψεις (1) αρρώστιες (1) ασκοσφαίρωση (1) ασφάλεια (1) βαμβακίαση πεύκου (1) βασιλισσοκελιά (1) βιολογική μελισσοκομία (1) βιοποικιλοτητα και απειλές (1) γλυκά (1) διατροφικά σκάνδαλα (1) εγκλωβισμός βασίλισσας (1) εκθέσεις-συνέδρια (1) εκλογές (1) εντατική γεωρία (1) εξ (1) επίκαιρα (1) εργαστήριο μελισσοκομικό (1) η μελισσοκομία (1) η παριζιάνικη κυψέλη (1) καθαρισμός εργαλείων (1) καυσιμο νερό (1) κινηματογράφος (1) κυψέλη επίδειξης Οντάριο (1) κυψελίδιο (1) κόψιμο μελισσιού (1) μέλισσα και περιβάλλον (1) μήνας του μέλιτος (1) μελισσοκομική ορολογία (1) μελισσοκομική χλωρίδα (1) μελισσοφάγος (1) μελιτογόνα έντομα (1) μελόκρασο (1) μικρό εργαστήρι της μέλισσας (1) μινιμαλιστική κυψέλη (1) μοντέλο πρόγνωσης μελιτοεκκρίσεων (1) μύγες και μέλι (1) νέοι μελισσοκόμοι (1) νομαδική κυψέλη (1) νοσεμίαση (1) ο επιγειος παράδεισος (1) οι τροφοδότες μου (1) οικονομία (1) παράσιτα (1) πελίτι (1) πλαστική κυψέλη beehive (1) πλαστική κυψέλη Τεκνοσέτ (1) ποιότητα (1) προιόντα κυψέλης (1) σερσένι (1) σκαθάρι (1) συνταγές με μέλι (1) συνταγή ζαχαροζύμαρου (1) σφήκα (1) σύστημα Αριστέας (1) τα προϊόντα της μέλισσας (1) ταυτοποίηση (1) τιμοκατάλογος Ελληνικός (1) το εργαστήριο μου (1) τσιμεντένια κυψέλη:Μέλοικος (1) φαρμακείο σπιτιού (1) φουτουριστική κυψέλη (1) φυσική καλλιέργεια (1) φωτογραφία (1)

Η ευτυχία του να είσαι Έλληνας και η δυστυχία του να μην είσαι

Η ευτυχία του να είσαι Έλληνας και η δυστυχία του να μην είσαι
κάντε κλίκ για ανάγνωση του πλήρους έργου