Αριστερά, ο Καραθεοδωρή την εποχή που ήταν καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Γκέτινγκεν. Δεξιά, νεαρός ο Αϊνστάιν, την εποχή που γνωρίστηκε με τον Καραθεοδωρή. |
Η ευτυχία των Ελλήνων είναι η διάψευση των κακόβουλων.
Μας έχουν κατατρέξει, συκοφαντήσει διαβάλλει τόσο που νόμισαν θα μας κάνουν να ντρεπόμαστε για το πραγματικό μας πρόσωπο.
Τόσο φοβούνται να γνωρίζουμε τον εαυτό μας, που ακόμη και των προγόνων μας το πρόσωπο κρύβουν.
Το κρύβουν στη λάσπη ή σε πανύψηλα βάθρα.
Ας δούμε πρώτα τη λάσπη.
Α.Μύθος, Φιλοσοφία, Θεωρία είναι ανοησίες
Α1. Οι μύθοι γίνανε συνώνυμα των παραμυθιών.
Η ελληνική γλώσσα όμως είναι ακριβέστατη:
Ο μύθος είναι αντίθετος του [παρά+μύθος] παραμύθι,
όπως ο τύπος αντίθετος του παράτυπος.
Ο μύθος είναι συμβολική ιστορία. Είναι ο τρόπος που πρέπει να δουλεύει η ιστορία σε προφορικό επίπεδο: μέσω εννοιών σχέσεων συμβόλων δομών που δεν ξεχνιούνται.
Κάνανε τη βλακεία και έδωσαν τη μυθολογία στα παιδάκια στη προσπάθεια τους να χάσει το κύρος της, να την εξευτελίσουν. Το αποτέλεσμα: όχι μόνο δεν εξευτελίστηκε όχι απλά δεν χάθηκε από τη μνήμη μας αλλά κέρδισε και κύρος και δημοτικότητα μορφώνοντας τα παιδιά.
Α2. Στη σύγχρονη εκδοχή της παράφρασης και της λάσπης
"η θεωρία" είναι θεωρητικούρα
"η φιλοσοφία" είναι φλυαρίες ενώ η επιστήμη έχει κατακερματιστεί στις "επιστήμες" ωσάν ο κόσμος μας να ήταν ένα σύνολο ψηφίδων ανεξάρτητων άτακτα ριγμένων.
Η φιλοσοφία η θεωρία και η επιστήμη είναι έννοιες που συνεργάζονται.
Η φιλοσοφία ηγείται δομεί και αποδομεί την εκδοχή της αλήθειας που μπορούμε να κατανοήσουμε αυτό που μένει κάθε φορά από αυτή τη διαδικασία είναι η θεωρία.
Η θεωρία αποτελεί συμπυκνωμένη διαπιστωμένη γνώση, είναι δηλαδή η αποκρυσταλλωμένη σοφία.
Η επιστήμη είναι αυτή που διαπιστώνει και δοκιμάζει αποκρυσταλλώνει τη γνώση, δια της εξειδίκευσης προκύπτουν οι επιστημονικοί κλάδοι. Αυτά στην Ελληνική παιδεία.
Όπου η θεωρία δεν σημαίνει απλά παρατηρώ αλλά ορώ τα θεία.
Λοιπόν η θεωρία, η φιλοσοφία και η επιστήμη είναι τρεις εκδοχές του ίδιου πράγματος: της διερεύνησης και κατανόησης της αλήθειας των θείων πραγμάτων στο βαθμό που μας είναι εφικτό.
Η λάσπη λοιπόν έχει δύο λογικές:
"Διαίρει και βασίλευε"' [οι τζέντλεμαν Λόρδοι το είπαν]
''Ρίχνε και ξαναρίχνε ακαθαρσίες κάτι θα μείνει'' [Γκαίμπελς ο ''φιλέλληνας'']
Β. Οι νέοι Έλληνες ήταν διαφορετικοί από τους αρχαίους Έλληνες;
Η ιστορία δείχνει ότι δεν διαφέρουν στο παραμικρό. Στις προκλήσεις αντιδρούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Η επιστήμη δείχνει ότι το DNA
δεν άλλαξε στο παραμικρό. Οι συνθήκες άλλαξαν σίγουρα αλλά η επιστημονική απόδειξη δείχνει την ατυχή κατάληξη του επιχειρήματος για τους Φαλμεράγιερ και τους χρηματοδότες τους.
Γ. Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν κίναιδοι;
Από που μπορεί να προκύπτει από την ιστορία ή τα έργα τους;
Διαβάζοντας τους προκύπτει ότι όλοι ανεξαιρέτως αποκρούουν και αποδοκιμάζουν αυτές τις πρακτικές.
Ότι υπήρχαν και τότε όπως και σήμερα κίναιδοι είναι φανερό και αναμενόμενο, μάλιστα σήμερα είναι περισσότεροι γιατί ούτε τιμωρούνται ούτε στιγματίζονται.
Το ότι ήταν μια κοινωνία κίναιδων είναι μέγα ψέμα.
Το ότι ήταν μια κοινωνία πολύ φιλική και ανοικτή στο θεό έρωτα χωρίς ταμπού και κρυφτούλια είναι όμως αλήθεια.
Άλλο ελευθεριάζων κι άλλο πόρνος.
Οι φιλόσοφοι και οι καλλιτέχνες των οποίων τα έργα διεσώθησαν καταδικάζουν μέσα στα έργα τους τις πρακτικές του είδους.
Η ιστορικοί πάλι μιλούν για ελευθεριάζουσες λογικές αλλά όχι για ατιμώρητες και αστιγμάτιστες.
Οι δε συγγραφείς και φιλόσοφοι περιγράφονται από τους ιστορικούς ως ηθικά πρόσωπα. Με τις πράξεις τους λοιπόν δείχνουν όσα γράφουν.
Ειδικά οι κορυφαίοι αποτέλεσαν υποδείγματα πολιτών από κάθε άποψη.
Μερικοί μάλιστα ήταν ιερείς και μάλιστα υψηλόβαθμοι [π.χ. ο Πλούταρχος ήταν ισόβιος ιερέας στο μαντείο των Δελφών]
Τα ψέματα έχουν κοντά πόδια δεν πάνε μακριά.
Ας δούμε και τα πανύψηλα βάθρα
Δ.Η γλώσσα των προγόνων μας είναι μια αντιγραφή των φοινικικών, μια εξαιρετικά δύσκολη άχρηστη πια νεκρή γλώσσα;
Ένα καταπληκτικό εύρημα από τις Βόρειες Σποράδες είναι δυνατόν ν' αλλάξει ριζικά τις απόψεις της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας για τη δημιουργία των πολιτισμών της γραφής. Πρόκειται για το θραύσμα ενός αγγείου πάνω στο οποίο είναι χαραγμένα σύμβολα κάποιου είδους γραφής. Το εύρημα χρονολογείται γύρω στο 4500 π.Χ., δηλαδή είναι ηλικίας περίπου 6.500 ετών.
Και μόνο η ηλικία αυτών των συμβόλων κάνει το εύρημα να μοιάζει εξωπραγματικό. Γιατί; Διότι το αρχαιότερο μέχρι τώρα γνωστό επιγραφικό τεκμήριο, που προέρχεται από τη Σουμερία και χρονολογείται στο 3200 π.Χ. είναι νεώτερο από το ενεπίγραφο όστρακο των Σποράδων κατά 1.300 χρόνια.
Αλλά υπάρχει και κάτι καταπληκτικότερο. Τα σήματα αυτής της προϊστορικής γραφής μοιάζουν πολύ με γράμματα του αλφαβήτου, που ανακαλύφθηκαν στην Ελλάδα πολύ αργότερα, γύρω στο 800 π.Χ. Το κεραμικό θραύσμα ("όστρακο") στην αρχαιολογική ορολογία βρέθηκε στην ανασκαφή της Σπηλιάς του Κύκλωπα, στην ερημονησίδα Γιούρα της Αλοννήσου. Χρονολογείται στην πολιτιστική φάση που ονομάζεται Νεώτερη Νεολιθική Εποχή και με συμβατική χρονολόγηση γύρω στο 4500 π.Χ.
Τα αρχαία Ελληνικά δεν είναι νεκρή γλώσσα αφού ζει στα λατινικά [το αλφάβητο το λατινικό είναι το αρχαίο αλφάβητο της Χαλκιδικής αυτούσιο] και από κει περνάει σε όλη την Ευρώπη και την Αμερική. Είναι ολοζώντανη γλώσσα στα Ελληνικά του σήμερα, όπου χρησιμοποιούμε λέξεις του Ομήρου μέχρι σήμερα.
Δύσκολη είναι και η σύγχρονη Ελληνική για να διατηρήσει τις δυνατότητες της έκφρασης της σε ακρίβεια και δημιουργικότητα.
Έχει κουτσουρευτεί από άποψη προφοράς και ήχου. Τη διατήρησαν οι Ιταλοί όμως με τα διπλά σύμφωνα και τη περισπωμένη κι από κει πέρασε στα Ιόνια νησιά ειδικά στους κερκυραίους.
Η τραγουδιστή ιταλική προφορά έχει ηχητικά τρομερή συγγένεια με την αρχαία ελληνική.
Τα σύμφωνα είναι πολλά και περισσεύουν, τα πολλαπλά φωνήεντα περιττά, γιατί να τα έχουμε από δυο ο ή και τρία ι για κείνους που θα ήθελαν μια διεθνοποιημένη ηχητικά γλώσσα ήδη το πολυτονικό καταργήθηκε.
Άλλο αφαίρεση άλλο κουτσούρεμα και άλλο πολιτιστικός ακρωτηριασμός.
Όλη αυτή η υπερβολικά σχολαστική συντακτική και γραμματική ανάλυση στη διδασκαλία των αρχαίων από το πρωτότυπο δείχνει μια αποφυγή του μηνύματος των έργων των προγόνων μας και μια παραπλάνηση από την ουσία.
Αλλά και μια προσπάθεια να σιχαθεί ο μαθητής το υπέροχο και εξαιρετικά ακριβές αυτό μέσο σκέψεως και έκφρασης.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ ευκολότερη από άλλες γλώσσες -πολύ απλοϊκές κατά τα άλλα- στην πρώτη επαφή μαζί της διότι υπάρχει συγκεκριμένη προφορά γραμματική και συντακτικό. Τα έφτιαξαν τα μεγαλύτερα μυαλά της ανθρωπότητας.
Άχρηστο λες κάτι που δεν χρησιμεύει, η Νasa και η Μicrosoft και τόσες άλλες εταιρίες γιατί την έχουν προαπαιτούμενο στις βασικές γνώσεις για τους επιστήμονες που προσλαμβάνουν;
Μήπως επειδή τη χρησιμοποιούν στη γλώσσα προγραμματισμού, ως τη μόνη γλώσσα διεθνώς που δημιουργεί νέες λέξεις και έννοιες χωρίς κανένα περιορισμό; Είναι αυτό που λένε ανοιχτή γλώσσα!
Η εκπαίδευση σήμερα όπως και παλιότερα έχει διαβρωθεί, το βλέπουμε συνεχώς σε μια προσπάθεια αέναη, οργανωμένη, αλλά και ατελέσφορη είτε υποτίμησης, είτε απόκρυψης, είτε παραπλάνησης.
Θα παραμείνει ατελέσφορη γιατί ο Ελληνισμός ξέρει να προφυλάσσεται.
72.
Αν η πορεία της φυλής μας ήταν πιο ομαλή ίσως να μην είχαμε σήμερα τόσο δυνατή και ξεκάθαρη ταυτότητα και το κυριότερο τόσο ανθεκτική σε παρεμβολές.
Προσπάθησαν πολλοί καλοπροαίρετα αλλά και περισσότεροι κακοπροαίρετα να τη φτιασιδώσουν κατά το δοκούν κι όμως τα φκιασίδια δεν κολλάνε δεν μένουν ευτυχώς.
Έτσι οι Έλληνες βιώνουμε την ευτυχία του να μένει απαράλλακτο στην ουσία ανά τους αιώνες το πρόσωπο μας.
Η χαρά της αιώνιας νεότητας.
73.
Ξαφνικά οι ήρωες της επανάστασης του 21 δεν ήταν αρεστοί στους λεγόμενους προστάτες, σε κείνους που είδαν τους κίονες και ξέχασαν το φώς.
Κι όμως το τίμιο ζεστό πρόσωπο του Ελληνισμού στο κείμενο του Μακρυγιάννη και άλλων δεν αλλοιώθηκε από τις προσπάθειες τους.
Αυτορυθμιζόμαστε ευτυχώς βλέπετε .
74.
Αυτό που για κάθε λαό είναι αυτονόητο αλλά ποτέ δεν γίνεται πράξη ισχύει και για τον Ελληνικό.
Δεν αφηνόμαστε να βηματίσουμε μόνοι μας, έχουμε πάντοτε προστάτες που απαιτούν και πάντα βάζουν τρικλοποδιές στο φυσικό βάδισμα των λαών.
Για τούτο με τόση εξάσκηση γίναμε πρώτοι στις ντρίπλες και τη παραπλάνηση.
75.
Πως να μην έχει προβλήματα με τόσες τρικλοποδιές ο λαός αυτός;
Δεν του επιτρέπουν να είναι όπως είναι όντως, αλλά πρέπει να γίνεται πάντα όπως πρέπει: της μόδας, σύγχρονος και προοδευτικός τάχα, με τα διάφορα "τρέντι" "μάστ" "κούλ" και στο τέλος ... ούστ από δω!
Ευτυχώς πετάει τις γελοίες παρδαλές μάσκες των γελοίων χαμερπών κίναιδων των διαφημιστικών που ρυπαίνουν τις κάθε λογής εικόνες και μηνύματα με εκκεντρικότητες και χυδαίες ανισορροπίες στο βωμό της φανφάρας.
76.
Μετά από τόση προσπάθεια αλλοίωσης της εθνικής ταυτότητας διαπιστώνουμε ότι γίνεται επιτακτικό να αποτινάξουμε όλες αυτές τις γελοιότητες που μας βαραίνουν και δεν μας αφήνουν να ζήσουμε υγιώς βαδίζοντας ευθεία κι όχι πια σε τεθλασμένες.
77.
Ό Έλληνας όπως πάντοτε θα ξεπεράσει αυτές τις τελευταίες τρικλοποδιές, γιατί θα καθαρίσει από τους αδύναμους και τους άπληστους, θα χαλυβδώσει και θα ωριμάσει τους δυνατούς, θα φανεί το βάρος των παρασίτων που φέρει και άρα θα το αποτινάξει να ελαφρώσει και να ανέβει τις ανηφόρες που του αναλογούν.
Θα ξαναφανεί μπροστά η λεβεντιά το φιλότιμο η αυτοθυσία, και θα μεταλαμπαδευτεί σε όλους τους μετανάστες που τώρα είναι πρόβλημα φαινομενικά και τότε θα γίνουν μέρος της λύσης.
78.
Το αλάτι της Ρωμιοσύνης και του χριστιανισμού δεν χάνεται, δεν χάνει την αλμυρότητα του.
79.
Οπωσδήποτε η αυτογνωσία, η έρευνα, η συνειδητοποίηση της ταυτότητας χρειάζεται, πετάει τα ξένα σώματα, δυναμώνει και αυξάνει το αυθεντικό σώμα του Ελληνισμού.
Για αυτό χρειάζεται παιδεία στηριγμένη σε αυτή την ταυτότητα και προσαρμοσμένη στη μέγιστη προώθηση της.
Χρειάζεται δε παιδεία σε τρία επίπεδα για κάθε στάδιο:
1.ατομική 2.κοινωνική 3 .κοσμοπολιτική
1.Ατομική εκπαίδευση
Τα βασικά της επιβίωσης σε φυσικό περιβάλλον
-Τα βασικά της υγείας και της υγιεινής:
πρώτες βοήθειες, βασική ιατρική, διατροφή, βότανα, φυσική κατάσταση
-Τα βασικά της αυτογνωσίας:
ψυχολογία, λογική, πρακτική [ηθική, αξίες και αρετές]
-Τις φυσικές επιστήμες πρακτικού επιπέδου:
φυσικοχημεία, γεωμετρία, αριθμητική,
-Την πατριδογνωσία σε όλα τα επίπεδα: γλώσσα, ιστορία, θρησκεία, τέχνες , γεωγραφία, γεωλογία.
-Καλαισθησία:
μουσική, λογοτεχνία, ζωγραφική, χορό, σχέδιο, εικονογράφηση, φωτογραφία, γλυπτική,
-Αθλητισμό, γυμναστική, αυτοάμυνα, στρατιωτική εκπαίδευση ατομικής τακτικής αμφίβιων καταδρομών.
-Τεχνικά: οικιακή οικονομία, τεχνικό σχέδιο, κατασκευές: [ξύλο μέταλλο πηλός γυαλί πλαστικό,] οικοδομική:[ οικοδομή παραδοσιακή βασική, οικοδομική βασική: κατασκευές, εγκαταστάσεις, συντήρησεις].
-Αγροτικές εργασίες: τα φυτά, τα ζώα, τα έντομα, τα ψάρια, το κυνήγι το ψάρεμα, οι καλλιέργειες τους.
-Ναυτική εκπαίδευση βασική ατομική τακτική
2.Κοινωνική εκπαίδευση
Τα βασικά της επιβίωσης σε τεχνητό περιβάλλον
-πολιτική, οικονομία, νομική, στρατηγική
-οικονομική ανεξαρτησία
-εργασία, τεχνολογία,
-τέχνες [αρχιτεκτονική, κινηματογράφος, ορχηστρική, χορός, θέατρο, εφαρμοσμένες τέχνες],
-σχέσεις[ οικογένεια, φιλία, έρωτας, ομάδες,]
-επιστήμες εφαρμοσμένες: φυσική, μαθηματικά, οικονομικά, χημεία, βιολογία, γεωγραφία, γεωλογία, αστρονομία,
-ιστορία [Ελληνική, Ευρωπαϊκή, Παγκόσμια, Γεωπολιτική σύγχρονη]
-πρακτική φιλοσοφία [ηθική, θεολογία, γνωσιολογία, αισθητική,]
-εκκλησία, διδασκαλία της καινής διαθήκης και τη λατρευτικής παράδοσης
-στρατιωτική εκπαίδευση ομάδων [ναυτικό πεζικό αεροπορία και οι ειδικές δυνάμεις τους]
-κοινωνική οργάνωση -κοινωνιολογία
-Ρητορική και διπλωματία
3.πάνω από όλα κοσμοπολιτική παιδεία:
-Ηγεσία,[ διοίκηση, οργάνωση αποτελεσματικότητα, παραγωγικότητα]
-φιλοσοφικά ρεύματα σύγχρονα και ιστορία φιλοσοφίας
-θρησκείες, ενημέρωση για τις υπόλοιπες θρησκείες
-επιστημολογία: ιστορία επιστημών έρευνα και τεχνολογία αιχμής
-τέχνη παγκόσμια, ιστορία και σύγχρονες τάσεις.
-ξένες γλώσσες και πολιτισμοί.
-γεωπολιτική στρατηγική σύγχρονη παγκόσμια ευρωπαϊκή βαλκανική
-διεθνής οικονομία και διπλωματία
- Ελληνισμού σύγχρονη πραγματικότητα διεθνώς
80.
Μιλάμε οι Έλληνες διαχρονικά για ελευθερία και ανεξαρτησία.
Απαιτείται να ξεκινήσουμε από τις ατομικές μας εξαρτήσεις , πρέπει να σπάσουμε πρώτα τις απειροελάχιστες ίνες που μας κρατάνε καθηλωμένους.
Πρέπει να ορθώσουμε τα ατομικά πρώτα τα οικογενειακά μετά τα κοινωνικά και κοσμοπολιτικά μας ερείσματα.
81.
Ελεύθερος είναι αυτός που κάνει αυτό που θέλει, και το θέλει επειδή το ξέρει καλά ως σωστό.
Σωστό είναι εκείνο που δεν στερεί από άλλους τη δυνατότητα αυτή.
Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πόσα και ποιά από αυτά που θέλουμε είναι δικά μας και ποιά όχι.
Πρέπει μετά να βάλουμε προτεραιότητες προκρίνοντας τα πιο άξια από τα δικά μας.
82.
Δεν θέλει μόνο αρετή και τόλμη η ελευθερία θέλει κυρίως διάκριση, που προκύπτει από ετοιμότητα δηλαδή βαθιά και ευρεία γνώση, τροχισμένη κρίση από εκπαίδευση και επαγρύπνηση.
83.
Η γνώση και η κρίση, αλλά και η ετοιμότητα ποτέ δεν είναι αρκετές, όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο.
Η ωριμότητα αυτή όταν επέλθει -θέμα συνθηκών-τότε θα θεμελιώσει και το μεγαλείο του Έλληνα.
84.
Να μην ξεχνάμε ότι πίσω από κάθε δημιουργία υπάρχει μια ανάγκη μια ακάλυπτη ανάγκη, μια έλλειψη.
85.
Σύμπτωμα ουσιαστικό της Ελληνικής ψυχής διαχρονικά η μυθοπλασία
86.
Πλάθουμε μύθους για τον κόσμο ολάκερο.
Οι μύθοι είναι κωδικοποίηση σε δομές μεταφορικά της συμπυκνωμένης ιστορίας αλλά και της επιστήμης ,της αλήθειας εν γένει.
Ο μύθος είναι όπως και η παροιμία λαϊκή σοφία χιλιάδων ετών εμπειρίας.
87.
Μύθος πρώτος: του Έλληνα ο τράχηλος ζυγό δεν υπομένει!
88.
Αναζητώ με προσοχή άλλο λαό του οποίου ο τράχηλος να έχει αποτινάξει τόσους ζυγούς όσους ο δικός μας. Δεν βρίσκω ούτε έναν!
89.
Μόλις ρίξουμε τους άδικους ξενόφερτους τυράννους πετάγονται οι ηθικοί αυτουργοί οι ξένοι προστάτες και δηλώνουν ''εμείς πέσαμε δεν μας διώξατε!'.
90.
Μύθος δεύτερος, οι Έλληνες γίνονται εκλεκτός λαός με τη βούλα της ιστορίας τους.
Η ιστορία λέει πως ο Κολοκοτρώνης είπε: "ο θεός έβαλε την υπογραφή του και δεν τη παίρνει πίσω..'' και δικαιώθηκε εκ του αποτελέσματος.
91.
Κάποιος πρέπει να γράψει για τη περίπτωση των ξενολατρών από τη μια και της ξενοφοβίας των Ελλήνων.
92.
Μύθος τρίτος, οι Έλληνες πιστεύουν στον ξένο δάκτυλο.
Και μετά το μύθο τα παραμύθια: οι Έλληνες δεν αναλαμβάνουν ποτέ τις ευθύνες τους, ποτέ δεν έφταιγε για τίποτε κανείς εκτός του Έλληνα.
Η ιστορία όμως λέει άλλα:
Οι σύμμαχοι [άγγλοι, γάλλοι, γερμανοί, ρώσοι, ιταλοί ] έβαλαν όχι δάκτυλο αλλά όλο το χέρι για να πετύχουν τη μικρασιατική καταστροφή ώστε και του χεριού τους να μας έχουν και τη τράπεζα της Ανατολής να αδειάσουν από το χρυσό της.
Ο Αγγλικός δάκτυλος χρηματοδότησε με λίρες στον εμφύλιο τους δεξιούς για να σφάζουν τους αριστερούς.
Ο Αμερικανικός δάκτυλος χρηματοδότησε πολιτικούς για να ρημάξουν την εθνική μας παραγωγή και να δανειστούμε στο έπακρο για να βάλλουν στο χέρι διάφορα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου όπως κάνουν παντού αλλά και για να εξοπλιστούμε μέχρι το λαιμό.
Ο Ισραηλινός δάκτυλος χρηματοδότησε και δωροδόκησε καθηγητές και συγγραφείς να αλλάξουν την ιστορία και τα εκπαιδευτικά εγχειρίδια παλιότερα και πρόσφατα.
Ο Γερμανικός και οι παρατρεχάμενοι του [Τουρκικός, Ιταλικός βουλγαρικός, Αλβανικός και Σκοπιανός ] επίσης.
Οι Γερμανοί μάλιστα δωροδόκησαν πολιτικούς στρατιωτικούς και κάθε άλλον για να πάρουν τα μεγάλα εξοπλιστικά και κατασκευαστικά έργα στη χώρα μας από την ίδρυση της και μετά.
Να μην δώσουν ούτε το δάνειο πίσω, ούτε και αποζημιώσεις για το 2ο παγκόσμιο πόλεμο
Η Αμερική και το προτεκτοράτο της στην Ευρώπη η Γερμανία επίσης φρόντισε την τελευταία οικονομική κρίση να τη γυρίσει σε όφελος της κλέβοντας τον Ελληνισμό όπως κι άλλους.
Ο Ρωσικός δάκτυλος χρηματοδοτούσε στον εμφύλιο τους αριστερούς να σφάζουν τους δεξιούς.
Επομένως τα παραμυθάκια τα αφήνουμε και κρατάμε τους μύθους μας.
93.
Άλλωστε και σε προσωπικό επίπεδο δουλεύει ο μύθος αυτός.
Ποιος Έλληνας πιστεύει ότι δεν υπάρχει δάκτυλος ή μέσον σε οποιοδήποτε υποτίθεται αδιάβλητο διαγωνισμό, εξετάσεις, προκήρυξη έργου, λαχείο, εκλογές, μεταθέσεις, διορισμούς, κλπ .
Με τόσα που έχουμε δει αυτή η καχυποψία δεν θα μας φύγει ποτέ.
94.
Η καχυποψία υπήρξε ποτέ αναστολέας ευθύνης;
Μάλλον το αντίθετο, αφού για κείνους που αν και αδικήθηκαν κατάφωρα λειτουργούν σωστά, μόνο η ευθύνη και η αίσθηση καθήκοντος τους κρατάει ,ούτε η δικαιοσύνη ούτε και η αξιοκρατία προφανώς αφού καταστρατηγούνται.
Αλλά και στην περίπτωση που η καχυποψία μένει άδεια περιεχομένου βοηθά να επαγρυπνεί κανείς και να κατανοεί πως λειτουργούν τα πράγματα.
Η διαφθορά δεν είναι δα και ελληνική ανακάλυψη.
Απλά οι έξυπνοι δύσκολα πιάνονται κι ας κάνουν μεγάλες απάτες και κλεψιές.
Ο λαός χαρακτηριστικά λέει:
''ξέρεις να κλέψεις;
-ξέρω!
-ξέρεις να κρύψεις;
-όχι!
-ε τότε δεν ξέρεις να κλέψεις!
95.
Αφού λοιπόν όλοι οι μύθοι στηρίζονται στη πραγματικότητα, οι παρεμβάσεις δεν είναι μεταφυσική εικόνα στη φαντασία μας, αλλά οξυδερκής παρατήρηση και κατανόηση του πως λειτουργεί η ανθρώπινη φύση διαχρονικά.
Μη ξεχνάμε ότι είμαστε ο λαός που γέννησε την ιστορία.
Οπότε οι προσδοκίες μας ελαττώνονται ή και εκμηδενίζονται αναλόγως, κι έτσι ο καχύποπτος καταντάει κυνικός οξυδερκής παρατηρητής.
Καλό είναι ,να είναι προετοιμασμένος κανείς για το χειρότερο, τότε το καλό του φαίνεται σαν θείο δώρο, ενώ αν το μπορεί βοηθά να διορθωθεί το πράμα.
96.
Σύμπτωμα: Η συνεχής απομυθοποίηση: η συνεχής αποκαθήλωση των πάντων, από τα υψηλότερα κατορθώματα μέχρι και τα του εαυτού μας.
Οι μύθοι που μένουν μπορεί να είναι μόνον διαχρονικοί, όλοι οι άλλοι μικροί μεγάλοι διαλύονται γρήγορα.
''Οι ήρωες και οι φιλοξενούμενοι μοιάζουν με ψάρια, στη τρίτη μέρα βρωμάνε!''
Η απόλυτη δύναμη του Ελληνισμού ανέκαθεν: " ναι μεν... αλλά!"
-Έλα μωρέ σιγά το κατόρθωμα!
αν τίποτε δεν είναι αρκετό τότε το υψηλό μένει ακόμη χαμηλό.
Αυτό μεταφράζεται με δύο μύθους ο πρώτος του Αισώπου: η αλεπού που όσα δεν σώσει τα κάνει κρεμαστάρια.
Δηλαδή απαξιούμε αυτά που δεν μπορούμε να φτάσουμε.
Αλλά μήπως αποτελεί το απόλυτο κίνητρο για την πρόοδο στα ύψη αυτή η, ας τη πούμε, απληστία;
Έχουμε το δεύτερο μύθο του Ικάρου που έφτασε τον ήλιο και έλιωσαν τα φτερά του που ήταν από κερί :
Τίποτε δεν είναι αρκετά υψηλό για τους τολμηρούς ακόμη κι αν τσακιστούν.
97.
Καταναγκαστική η σύγκριση όλων με τον εαυτό μας.
''Πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος'' Πρωταγόρας
Άγχος συνεχούς αναμετρήσεως.
Η απλή παρουσία του άλλου γίνεται απειλή για τη πρωτοκαθεδρία μας ,
και τότε η φιλοπρωτία χωρίς όρια γίνεται αγώνας αναίρεσης, παρεμπόδισης, παραπλάνησης των άλλων, αντί για αγώνας ανέλιξης.
Όμως χωρίς εξαιρέσεις ο κανόνας της αγωνιστικότητας δεν θα λειτουργούσε.
98.
Είμαστε ένας λαός με μεγάλες σκέψεις και μεγάλα έργα όπως φαίνεται από την ιστορία μας , που όμως δεν μας φαίνονται και τόσο σπουδαία.
Αυτό λέγεται μετριοφροσύνη αλλά κι ανικανοποίητη τελειοθηρία, αυτό καταντάει σε μελαγχολία.
99.
Υπάρχει άραγε άντρας ανά την υφήλιο που να μην αμφισβητήθηκε έστω και για αστείο ο αντρισμός του;
Τώρα ας θυμηθούμε πως βρίζουν οι αγγλοσάξονες λένε: άντε να ...
Οι Έλληνες λένε: θα σε ...
Επιθετική διάθεση στο έπακρο!
100.
Ας θυμηθούμε τις δυο συχνότερες βρισιές
έχουν να κάνουν με την έλλειψη επιθετικής ανδρικής συμπεριφοράς η οποία υποδεικνύεται κατακριτέα.
101.
Σύμπτωμα ανασφάλειας ή απόρροια έντονου κυνηγιού η καχυποψία;
Πρώτη αντίδραση σε ότι ακούει ο Έλληνας λέει:
"Με δουλεύεις;"
Πως να τον γελάσεις έναν άνθρωπο που έχει μάθει το μυαλό του να προλαμβάνει το κακό πρώτα και μετά να αποδέχεται το καλό.
102.
Ο Έλληνας δεν έχει ένα μόνο τρόπο συμπεριφοράς, άλλοτε είναι ντροπαλός κι εσωστρεφής κι άλλοτε εξωστρεφής και κοινωνικότατος.
Δεν μπορεί να νοιώθει άνετα και χαλαρός όταν ξέρει ότι αυτοί που του χαμογελούν του σκάβουν το λάκκο πάντα "φιλικά".
Έχει αποκτήσει λοιπόν μια σοβαρότητα μια αυτοσυγκράτηση και επιφυλακτικότητα. Αφού αυτό που φοβάται του προκύπτει συχνά.
103.
Όταν γελά , όταν γλεντάει, όταν χαίρεται, με πραγματικούς φίλους , γίνεται ήλιος ξάστερος το πρόσωπο του και η ψυχή του και λες πως είναι δυνατό να υπάρχει τόση διαφορά στο ίδιο πρόσωπο.
Η απόλυτη αυστηρότητα της δωρικής κολώνας με το Βάκχο στο ίδιο σώμα;
104.
Ανάμεσα στο μύθο και στην ιστορία των Ελλήνων πάντα παρών ο φόβος και η απειλή φανερή και υπόγεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου